30
مهر

بی مهری

دلم برایت تنگ شده است،امان از این دلتنگی که هرگز تمامی نخواهد داشت، چون دیگر نیستی، یاد خنده هایت می افتم،یادت هست بار آخری که دیدمت،حال خوشی نداشتی ولی باز وجودت پر از مهر ومحبت بود.از پله ها که بالا رفتیم دستت را گرفتم تا نیافتی اما نخواستی ،غرورت اجازه نداد یا شاید باز اوج محبتت بود که نخواستی زحمتی به کسی بدهی، کاش آن روز یک دل سیر نگاهت میکردم ، کاش….در رویایم هم فکرش را نمی کردم به این زودی جمع مان را ترک کنی،آن هم اول مهر، ما در مهر بی مهری را تجربه کردیم.

اما نه انگار هنوز هستی، چون خانه همچنان بوی تو را می دهد،همه یکصدا اسم تو را صدا می زنند،یاد تو در تمام لحظاتمان جاری است.

روحت شاد ویادت گرامی باد


free b2evolution skin
17
اردیبهشت

شکیبا باشید

شاید خیلی هااین جمله رو بارها از من شنیده باشید((شکیبا باشید))،الان لازم دونستم خاطره ای که با این جمله داشتم رو بیان کنم. ماجرا بر میگرده به سال 94.از 26 شهریور کلاس های دانشگاه شروع شد و من هم مثل شاگرد زرنگا سروقت کلاس میرفتم،البته کلاس ها به صورت آنلاين بود،دوستانم همیشه منو می دیدن میگفتند اونقدردرگیر فضای مجازی شدی که دیگه فضای مجازی چسبیده بهت ولت نمیکنه حالا هم که کلاسات شده مجازی،یهو خودت مجازی نشی وهمه میزدیم زیر خنده. خلاصه اولین کلاس با مدیر گروه بود ، دکتر بعد کلی سلام واحوالپرسی ومعرفی  گفتند که دستیارشون آقای محترمب هستند که عازم کربلا شده اند وهفته بعد در کلاس هستند وما باید مشکلات کلاس و…رو با ایشون در میان بگذاریم. سرتون درد نیارم هفته بعد سر همین کلاس چشممان به جمال ایشون روشن شد،ما هم به خیال اینکه دیگه بله ایشون دستیار هستند هر مطلبی بود بهشون میگفتیم و سوال می کردیم و….اما یا پاسخگو نبودند وعکس العملی نبود وخود استاد وارد میدان عمل می شد ویا یک پاسخ داشتند شکیبا باشید. این جمله وقتی که صدای استاد قطع می شد یا از کلاس خارج می شدند مثل پتکی می خورد تو سر ما ، از طرفی علاوه بر اینکه ضد شکیبایی ما بود،با عث می شد مثل ای خدا بهبود پایتخت عمل کنیم وحس سر کوباندن به دیوار بهمون دست بده. شکیبایی ایشون در حد اعلا بود،چون که کلا انقدرشکیبا که چه عرض کنم کلا بی خیال مسولیتی بودند که داشتند مجحدا عازم کربلا شدند وبعدش هم ده روز با بیماری که سوغات آورده بودند به استراحت رفتند وما همچنان شکیبا بودیم تا ایشون بیایند وپاسخگوی سوالات ما باشند. البته خود استاد کم مقصر نبودند چون شکیبایی شون در قبال ایشون در حد فوق تصور بود. خلاصه گذشت وایشون چند جلسه آخر هم محفل کلاس را نورانی کردند.اما من تصمیم گرفته بودم یک واکنشی داشته باشم در قبال جمله ی شکیبا باشید ایشون.تا این که سر یک جلسه کلاس کلا مشکل دار شد وکسی من جمله دستیار محترم پاسخگو نبود، تا اینکه دیگر داد دوستان در اومد و….ایشون وارد عمل شدند وگفتند لطفا شکیبا باشید ومن دیگر دل را به دریا زدم و گفتم انقدر شکیبا شدیم که مرحوم خسرو شکیبایی کم اورد… واین جمله شد نقل محفل همکلاسی ها در طول دو سال… واکنون من خودم این جمله را همیشه به کار می برم،البته هروقت می گویم در دل به خودم می گویم ، بقیه که شکیبایی به خرج می دهند،من هم باید به وظیفه ام درست عمل بکنم تا شاهد به لرز آوردن مرحوم شکیبایی در قبر نباشم.


free b2evolution skin
4
فروردین

کلاه قرمزی

#کلاه_قرمزیکلاه قرمزی یک برنامه ای که از کودکی مان با شخصیت های مختلفش خاطره ها داریم … اما کلاه قرمزی 97 انگاری برای بزرگسالان هست …. کلاه قرمزی 97 برخی خطوط قرمز را رد کرده الحق که الان قرمزی بیشتر برازنده اش است چون خط قرمز ها دیگر برایش معنا ندارد…. تصویر برا چند روز پیش هست قسمتی که همه عروسک ها به خاطر سمنو ادای باردار هایی را در آوردند که ویار سمنو دارند… وبدتربن قسمتش ورود ببعی بود چون مجری گفت همینجا بزا وبره ات را ببینم تا سمنو بدهم… واقعا صدا وسیما به کجا چنین شتابان؟؟! به کودکانمان چطور ویااار ولگد زدن وزاییدن را توجیه کنیم!؟ #مطالبه_گری_از_صدا_و_سیما باید داشته باشیم تا متناسب سن کودکانمان برنامه تلویزیونی تهیه​  کنند.


free b2evolution skin
24
بهمن

دلنوشته

سلام علیکم تصمیم گرفته ای مطالعه کنی ، تا قلمی با کیفیت تر داشته باشی. اما  به یکباره دلت برای نوشتن تنگ می شود:) ،سیستم در دسترس نیست ویا واضح تر بگویم حس درونی ات اجازه روشن کردنش را نمی دهد، اما دلتنگی ات باعث می شود دستی برقلم ببری وبنویسی….. خدایا شکرت، شکر به خاطرداده ها ونداده هایت، شکر به خاطر اینکه یک روز دیگر توانستم در این دنیا اجازه نفس کشیدن داشته باشم واز نعمت هایت بهره جویم، خدا تو خوب میدانی که بدون عنایتت من هیچم، پس دستم را بگیر وبه راه راستم هدایت بنما. الحمدالله رب العالمین​


free b2evolution skin
24
دی

فضاي مجازي

 بسم الله الرحمن الرحيم

سلام علیکم

با توجه به هجمه های شدید فرهنگی ، اعتقادی،سیاسی واجتماعی که در شبکه های اجتماعی علی الخصوص شبکه هایی که زمین دشمن قسم خورده ما هستند وجود دارد ، لازم دانستم نکاتی را خدمت بزرگوارانی که قصد حضور در این شبکه ها برای مقابله با این هجمه ها هستند عرض کنم:

1.برای بودن در زمین دشمن   ◀باید هم در زمینه سواد رسانه وعلی الخصوص فضای مجازی اطلاعات لازم وکافی را دارا بود. ◀قاعده بازی در زمین دشمن را بلد باشیم. ◀اطلاعت لازم وکافی در زمینه ای که قرار هست پاسخگو باشیم ودر صدر آن ضربه بزنیم،را داشته باشیم. ◀تقوا در فضای مجازی را مراعات کنیم. 

2.مواردی که باید انجام بدهیم ◀پاسخگویی دقیق وبا منطق به شبهات ◀شبهه افکنی در اعتقادات طرف مقابل ◀ایجاد فضایی گرم ودوستانه با افرادی که مبتلا به فضای آلوده شده اند ◀سعی در بیرون راندن افراد از این فضا ◀جهت امنیت اطلاعات خود تا حتی الامکان درباره حریم خصوصی خود،وحرف های خصوصی از فضای این زمین ها استفاده نکنیم. ◀بعد از پاکسازی خودمان هم از زمین دشمن خارج شویم.

???پس دقت کنیم در ابتدای راه ومسیر چه لوازمی نیاز داریم✅✅✅ ???وبدانیم دقیقا باید چه فعالیتی در این فضا داشته باشیم تا اثربخش باشیم✅✅✅   افسر جنگ باید به دشمن‌ش ضربه بزنه، باید کاری کند که طرف مقابل‌ش آسیب ببیند، دردش بگیرد،واحساس شکست کند. آیا واقعاً تو #تلگرام ، #واتس_اپ و #اینستاگرام و… این جوری هستیم؟ اگه نمی‌تونیم ضربهٔ قابل توجهی به دشمن بزنیم تا_اسیر_نشدیم_برگردیم! تنها دلیل حضور ما در خاک دشمن، آسیب_رسوندن به او و در مرحلهٔ بالاتر #تصرف_خاک و گرفتن_ابتکار_عمل از اوست!❗❗❗ اگه این جوری هستییم، بمانیم! وگرنه برگردیم که دشمن اسیرمون میکنه.و کلی اطلاعات ازمون می‌گیره و خسارتش بیش از خدمت‌مون میشود. البته اگر خدمتی کرده باشیم!… به قول مقام معظم رهبری نشود مصداق غلامی که رفت آب بیاورد،آب خودش را برد. ✳✳✳امام خامنه‌ای: در میدان تنظیم شده از سوی دشمن بازی نکنید! چون چه ببرید، چه ببازید، به‌نفع اوست. به قلم @tebyan66


free b2evolution skin